قبول دارید که وقتی در حیطه تکنولوژی صحبت می کنیم، اندازه گجت ها اهمیتی دو چندان پیدا می کند؟ امروزه یکی از پر کاربردترین آنها حافظه های فلش یو اس بی هستند. گجت های کوچکی که انتقال فایل های بزرگ را برای ما ممکن می کنند.

 

 

 

می خواهیم ۱۰ حافظه فلش موجود در بازار جهانی را که بیشترین امکانات را در کوچکترین اندازه ها در اختیار شما قرار می دهند معرفی کنیم، چراکه جدای از برَند سازنده، قیمت، ظرفیت حافظه و نوع یو اس بی (نسل ۲ یا ۳)، خریداران قبل از گرفتن تصمیم



ادامه مطلب

ADSL، وایمکس و شبکه های بی سیم مبتنی بر wifi همچنان مدرن ترین راه های دسترسی به اینترنت خانگی هستند. هر کدام از آنها ویژگی های خاص خود را دارند و می توان بر اساس نقطه ضعف ها و نقطه قوت هایشان درباره آنها قضاوت کرد. ما به سراغ تک تک آنها رفته ایم، قیمت های تمام شده شان را بررسی کرده ایم و حساب کرده ایم برای یک کاربر خانگی کدام یک مقرون به صرفه تر است. در این رقابت مجبور بودیم کمی قصاوت قلب به خرج دهیم و سخت گیر باشیم.

 

 



ادامه مطلب

آزمایشگاه «کاسپراسکای» بدافزار جدیدی را کشف کرده که می گوید برای جاسوسی از سیستم های رایانه ای طراحی شده است.

 

به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت»، آزمایشگاه «کاسپراسکای» اعلام کرده است ویروس جدیدی را کشف کرده که هدف از طراحی آن ضربه زدن به رایانه های ایران و خاورمیانه بوده است.

 

 



ادامه مطلب

امنیت تلفن های هوشمند را باید جدی گرفت. محققان دانشگاه ایندیانا برای آن که نشان دهند تلفن های هوشمند چقدر می تواند خطرناک باشد، نرم افزاری با عنوان PlaceRaider طراحی کرده اند که می تواند بدون اطلاع مالک گوشی، نقشه کامل و سه بعدی خانه را ترسیم کند و هنگام اتصال به اینترنت، آن را به سروری ارسال کند. این نرم افزار که با در اختیار گرفتن دوربین گوشی، تصاویری مخفی از اطراف می گیرد و می تواند بعدا آنها را کنار هم قرار داده و نقشه ای کاملا سه بعدی از محل ایجاد کند که برای زمان بندی حمله بسیار مناسب خواهد بود



ادامه مطلب

حتی الامکان از دکمه Reset یا کلید Power روی کیس رایانه برای خاموش کردن یا راه اندازی مجدد سیستم استفاده نکنید.
معمولاً اغلب خریداران رایانه در همان هفته اول خرید، مجبور می شوند برای تعمیر یا رفع عیب آن مجدداً به فروشنده مراجعه کنند. باید گفت نکاتی وجود دارد که می تواند برای رفع این مشکلات مؤثر باشد.
وقتی رایانه تان روشن است، هرگز نباید برق آن را قطع کنید، چرا که ممکن است موجب آسیب دیدن قطعات سیستم یا ایجاد خرابی در سیستم عامل ویندوز شود. همچنین باید همواره از نصب بودن برنامه ضدویروس مطمئن باشید و سعی کنید حداقل هر هفته آنتی ویروس خود را به روز کنید



ادامه مطلب

یک شبکه رایانه‌ای اجازه به اشتراک گذاری منابع و اطلاعات را میان دستگاه‌های متصل شده به هم، می‌دهد. در دهه ۶۰ میلادی، آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته (ARPA)، بودجه‌ای را به منظور طراحی شبکه آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته (ARPANET) برای وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا اختصاص داد. این اولین شبکه رایانه‌ای در جهان بود.[۱] توسعه شبکه از سال ۱۹۶۹ و براساس طرح‌های توسعه یافته دهه ۶۰ آغاز شد.



ادامه مطلب

سوئیچ شبکه، یک دستگاه شبکه‌ی کامپیوتری است که نقطه‌های شبکه یا دستگاه های شبکه را به یکدیگر وصل می‌نماید.این واژه معمولا به دستگاه چند پورته‌ای اطلاق می‌شود که پردازش و انتقال داده را در لایه‌ی دوم مدل OSI انجام می‌دهد.سوئیچ هایی که معمولا در لایه‌ی سوم یا بالاتر پردازش را انجام می‌دهند، معمولا سوئیچ چند لایه یا سوئیچ لایه 3 خوانده می‌شوند.

اولین سوئیچ اترنت، توسط Kalpana در سال 1990 معرفی شد.



ادامه مطلب

هاب از جمله تجهیزات سخت‌افزاری است که از آن به منظور برپاسازی شبکه‌های کامپیوتری استفاده می‌شود . گرچه در اکثر شبکه هائی که امروزه ایجاد می‌گردد از سوئیچ در مقابل هاب استفاده می‌گردد، ولی ما همچنان شاهد استفاده از این نوع تجهیزات سخت‌افزاری در شبکه‌های متعددی می باشیم . در این مطلب قصد داریم به بررسی هاب و نحوه عملکرد آن اشاره نمائیم . قبل از پرداختن به اصل موضوع لازم است در ابتدا با برخی تعاریف مهم که در ادامه بدفعات به آنان مراجعه خواهیم کرد، بیشتر آشنا شویم .



ادامه مطلب

زمان بندی مشخصی برای استفاده از رایانه دارید؟ می خواهید هر شب رایانه تان در ساعت مشخصی خاموش شود؟


مدیر انفورماتیک یک شرکت هستید و رایانه خودتان را همیشه روشن می گذارید، اما دوست دارید روز جمعه هر هفته هنگامی که در شرکت حضور ندارید، رایانه تان یک بار به طور خودکار راه اندازی مجدد شود و پیش از انجام این کار نیز فایل های انتقال یافته به سطل زباله ویندوز خالی شود، ردپای به جا مانده از فعالیت های شما در مرورگرها پاک شود و فایل های موقت ذخیره شده در بخش های مختلف ویندوز نیز از روی هارد دیسک حذف شود؟ اگر نیازمند انجام هریک از این کارها به صورت خودکار هستید، پیشنهاد می کنیم از نرم افزار PC Auto Shutdown کمک بگیرید



ادامه مطلب

تا به حال تصمیم گرفته اید که یک تصویر را زیر متون تایپ شده در نرم افزار Word بیندازید؟ به عنوان مثال فرض کنید می خواهید لوگوی شرکت تان را به صورت کمرنگ زیر متن نامه ها قرار دهید.


حتما برای انجام این کار براحتی تصویر موردنظر را فراخوانی می کنید و پس از اعمال تغییرات مختلف همچون تغییر اندازه، تغییر در روشنایی و... حالت wrapping آن را بصورت Behind Text تغییر می دهید و کار را به اتمام می رسانید.



ادامه مطلب

بیش از دو سال قبل، موزیلا قول داده بود که از نظر بازدهی جاوا اسکریپت به گوگل کروم خواهد رسید.
امروز جاوا اسکریپت فایرفاکس به اندازه سال ۲۰۱۰ برای این شرکت دغدغه ایجاد نمی کند، اما موزیلا قول خودش را فراموش نکرده است و IonMoney قدم به قدم کروم پیش می رود؛ هر چند بجز سرعت جاوااسکریپت، موارد دیگری نیز وجود دارد که باید تقویت شود.



ادامه مطلب

از آیفون بعدی، سیستم عامل iOS ۶ در این گوشی ها نصب خواهد شد و گویا قرار است اتفاقات زیادی در این نسخه بیفتد که از جمله آنها می توان خداحافظی اپل با نرم افزار یوتیوب و گوگل مپ را برشمرد.
از زمان عرضه نخستین نسخه آیفون (سال ۲۰۰۷) نرم افزار یوتیوب به سیستم عامل این گوشی منگنه شده بود. پنج سال بعد روابط اپل و گوگل نشان از حذف این نرم افزار می دهد.
در آخرین نگارش iOS مشخص شد اپل بالاخره نرم افزار یوتیوب را به طور پیش فرض در این سیستم عامل قرار نخواهد داد. دلیل این موضوع بیانیه ای رسمی است که در وب سایت The Verge توسط اپل منتشر شده است: «مجوز ما برای استفاده از نرم افزار یوتیوب به پایان رسیده است و مشتریان می توانند از یوتیوب در مرورگر سافاری استفاده کنند. گوگل همچنین مشغول کار روی نرم افزار یوتیوب جدیدی است که در فروشگاه آیتیونز برای دانلود گذاشته می شود.»



ادامه مطلب

رقابت اصلی در بازار کنسول های بازی، بین پلی استیشن ۳ و ایکس باکش ۳۶۰ است. حالا اگر می خواهیم یکی را بخریم، کدامیک را باید انتخاب کرد؟ پاسخ مشخص است، باید پلی استیشن ۳ را انتخاب کنید. چرا؟ دلایلش را بخوانید:


۱ نتورک (شبکه) پلی استیشن مجانی است. اگر می خواهید از شبکه پلی استیشن یا PSN استفاده کنید، نیازی به پرداخت پول نیست اما برای استفاده از شبکه ایکس باکس یا Xbox Live Gold باید سالانه ۵۰ دلار بپردازید. شما اگر بخواهید با پلی استیشن آنلاین بازی کنید ۵۰ دلار از ایکس باکس کمتر پول پرداخت خواهید کرد.



ادامه مطلب

کودکی تنها و پابرهنه در حال قدم زدن در خیابانی سرد و تاریک است، کودک دیگری هنگام بازی کامپیوتری (رایانه ای) کشتی با هر فشار دکمه، مشتی بر صورتش می خورد و کبودی ایجاد می کند.


یک کودک دیگر هنگام بازی رایانه ای با سرباز مسلح درون بازی آن قدر احساس نزدیکی می کند تا او از شیشه کامپیوتر بیرون می آید و سلاح واقعی را به دست او می دهد و کودک به سمت مادرش شلیک می کند، نوجوان دیگری را به تخت بسته اند تا اعتیاد خود را به اینترنت ترک کند و او پدر و مادرش را صدا می زند...



ادامه مطلب

پس از بازی «پرندگان خشمگین»، دومین بازی مشهور و محبوب جهان تلفن های همراه بازی «طناب را ببر» است که در حال حاضر میلیون ها نفر در سطح جهان، آن را روی گوشی تلفن همراه خود دارند؛ این بازی یک بازی جذاب است که طی مراحل آن نیاز به فکر کردن زیادی دارد.
نسخه جدیدتر این بازی که «Cut the Rope: Experiments» نام دارد همچنان از همان منطق بازی اولیه پیروی می کند اما داستان آن کمی متفاوت است. در این نسخه جدید، هیولای بازی به خانه یک دانشمند آورده شده است تا روی علاقه بی اندازه او به آب نبات تحقیق شود.



ادامه مطلب

یکی از قابلیت های منحصر به فرد نرم افزار Word ۲۰۱۰ از مجموعه آفیس مایکروسافت، عکس برداری از دیگر پنجره های باز روی سیستم است؛ برای این منظور برنامه Word ۲۰۱۰ را اجرا و سپس در نوار بالای صفحه روی زبانه insert کلیک کنید. حال در محدوده Illustrations گزینه Screenshot را انتخاب کنید تا پیش نمایشی از تمام پنجره هایی که روی سیستم باز است، ظاهر شود (یکی از این پنجره ها به طور قطع خود برنامه word است).



ادامه مطلب

یکی از امکاناتی که مرورگر فایرفاکس در اختیار شما قرار می دهد، نمایش فهرستی از سایت های مشابه عبارات وارد شده در نوار آدرس است.


به عنوان مثال چنانچه در گذشته سایت های مختلفی را مشاهده کرده باشید که آدرس یا عنوان آنها شامل عبارت game باشد، هنگامی که قصد ورود به سایت جدیدی را داشته باشید که در آدرس آن عبارت am وجود داشته باشد، این سایت ها به عنوان سایت های پیشنهادی برای شما نمایش داده می شود



ادامه مطلب

یکی از راه های صرفه جویی در وقت و بالا بردن سرعت کار با رایانه، استفاده از کلیدهای میانبر است که با ترکیب ۲ یا چند کلید، دسترسی به یک برنامه و یا ابزار را فراهم می کند. در سیستم عامل ویندوز به طور پیش فرض کلیدهای میانبری تعریف شده است که اغلب کاربران آن ها را به عنوان ترفندهای ویندوز می شناسند مانند Ctrl+C برای کپی یا Win+D برای نمایش دسکتاپ



ادامه مطلب

نگرفتن نسخه پشتیبان از اطلاعات حیاتی سیستم به همان اندازه خطرناک است که به روز نکردن نرم افزار آنتی ویروس می تواند برای سیستم خطرآفرین باشد. تکنیک ها، استراتژی ها و برنامه های زیادی برای گرفتن نسخه پشتیبان از فایل ها تولید شده اند که بسته به نیاز کاربر می توان از یکی یا دیگری استفاده کرد. اما در این مطلب می توان به مهم ترین دغدغه های گرفتن پشتیبان اشاره کرد



ادامه مطلب

به جرات می توان گفت بسیاری از کاربران سیستم عامل ویندوز با چگونگی پنهان سازی و نمایش فایل های پنهان در ویندوز آشنایی دارند.


اگر از ویندوز ۸ استفاده کرده باشید حتما مشاهده کرده اید که منوی کلاسیک در این ویندوز جای خود را به ریبون داده است و این ریبون امکانات مختلفی را در اختیار شما قرار می دهد که یکی از آنها دسترسی سریع تر به گزینه های نمایش/عدم نمایش فایل های پنهان است. روش استفاده از این قابلیت در ریبون ویندوز ۸ به شرح زیر است



ادامه مطلب
  • دانلود فیلم
  • دانلود نرم افزار
  • قالب وبلاگ